weight-lifting-1284616_640

Trening na uchwytach do pompek

Trenowanie w domu staje się coraz bardziej popularną alternatywą dla siłowni i klubów fintess. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ wystarczy, że odpowiednio wysposażymy naszą domową siłownię a także zapoznamy się z różnymi możliwościami, jakie daje każdy poszczególny przyrząd, a wtedy trening w domu powinien być tak samo efektywny, jak trenowanie na siłowni lub w klubie fitness. Oczywiście, najbardziej standardowe wyposażenie domowej siłowni to ławeczka prosta, gryf olimpijski, zestaw hantli oraz kilkadziesiąt kilogramów żeliwnego ciężaru. Warto jednak wyposażyć naszą domową siłownię również w inny sprzęt, na którym można z powodzeniem wykonywać wiele różnorodnych ćwiczeń na rozmaite partie mięśni. W tym punkcie należy wymienić takie przyrządy do ćwiczeń, jak na przykład expandery(koniecznie metalowe, ponieważ gumowe szybko się zużywają i są po prostu nieefektywne), wyciągi mocowane do ściany, drążki do podciągania, ściskacze do rąk czy na przykład uchwyty do pompek. Każdy z tych przyrządów daje wiele różnych możliwości, dzięki czemu możemy skuteczniej pracować nad naszą sylwetką.

Trening na uchwytach do pompek

Jakie ćwiczenia można wykonywać na uchwytach do pompek? Oczywiście, najbardziej typowym ćwiczeniem są pompki. Często jednak zdarza się, że poczatkujący nie wiedzą, iż nawet pompki mają wiele różnych odmian, przy pomocy których można trenować różne partie mięsni. Pompki na wąskim uchwycie to znakomite ćwiczenie na tricepsy(zwłaszcza pod koniec treningu, kiedy chcemy trochę rozgrzać i „napompować“ mięśnie). Pompki przy szerokim uchwycie to ćwiczenie silnie angażujące przednie aktony mięśni naramiennych(barków). Niektórzy zresztą uważają, że jest to jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń na tę partię mięśni. Z kolei pomki z podchywtem działają mniej więcej tak samo, jak wyciskanie sztangi leżąc z odwrotnym uchwytem, tj. aganżują nie tylko mięśnie klatki piersiowej, ale przede wszystkim bicepsy. Do tego tego dodać trzeba również pompki szwedzkie, które, obok uginania ramion na wyciągu, są chyba najczęściej wykonywanym i najbardziej skutecznym ćwiczeniem na mięśnie tricepsu. Jak więc widać, nawet tak, zdawałoby się, niepozorny i niewielkiy(a do tego niedrogi) przyrząd, jak uchwyty do pompek, pozwala na wykonanie kompleksowego treningu mięśni torsu.

Jakie powinny być uchwyty do pompek?

Jeśli kupujemy uchwyty do pompek, musimy zwracać uwagę przede wszystkim na ich stabilność oraz wytrzymałość. Jeśli te dwa parametry nie znajdują się na odpowiednim poziomie, może to stworzyć zagrożenie dla naszego zdrowia i stać się przyczyną poważnej kontuzji. Z tego powodu, należy kupować tylko i wyłącznie sprzęt pochodzący od renomowanych producentów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *